Pózování 2.0
Mistrovství v práci s modelyObsah | O přednášejícím |
Umíte pózovat? Nechat modelku jen za pomoci jemné řeči těla, změny pozice rukou a náklonu hlavy odvyprávět celý příběh? Pouze linií šíje znázornit žal...nebo vzrušení? Zařídit, aby modelové na fotce vypadali vždycky uvolněně a přirozeně? Že ne? Tak přesně o tom je nová série Pózování 2.0.
Obsah série
Pózování je umění. Umění uvolnit během tří minut člověka z ulice. Zbavit ho nechuti k focení a dostat z něj výraz i emoce. Umění rozhýbat modelku, nechat jí použít přirozenou inteligenci těla. Umění stát se neviditelným a nechat modely žít svůj příběh, bez vědomí že je fotíme.
Pózování je také umění vybrousit s tanečníkem jediný dokonalý pohyb a zachytit ho ve správném okamžiku. A jestli si myslíte, že umění pózovat přijde samo…tak nepřijde. Je potřeba ho cvičit. A přesně o tom je naše nejnovější série.
Budeme se věnovat třem samostatným disciplínám. Pózování civilistů (lidí z ulice, kteří nemají s focením žádnou zkušenost). Pózování modelek. A nakonec práci se sportovci a tanečníky. Série Pózování je určena všem fotografům, kteří pracují s lidmi a potřebují si být jisti, že z nich dokážou dostat maximum.
Blok 1: Práce s obyčejnými lidmi
V prvním si rozebereme nejobtížnější disciplínu, totiž pózování lidí, kteří nejsou profesionálové a přijdou ‘z ulice’. Narazíte na ně u focení portrétů, svateb, může jít o manažery firem nebo slečny, které přišly nafotit fotky pro přítele. Naučíme vás, jak tyto lidi nejprve uvolnit. Jak jim dodat pocit jistoty v ateliéru a postupně je začít formovat do pózy, kterou potřebujete. Probereme různé dobré i špatné způsoby pózování a nejčastější chyby, kterých se můžete dopustit. Dozvíte se i to, jak u pózování využít základy nonverbální komunikace, aby člověk působil tak svůdně, důstojně nebo uvolněně jak potřebujete.
Blok 2: Pózování modelek
Ve druhém bloku budeme pracovat s modelkou. Do podrobností si rozvedeme co je cílem u pózování na módním focení, jaké jsou záklaní typy atmosféry a pocitu, jaký pózou můžeme vyvolat a jaké má práce s modelkami zásady. Budeme předpokládat, že pracujeme s nezkušenou modelkou, takže se naučíme, jak s ní komunikovat tak, aby nám rozuměla a jak se dá jednoduchými způsoby dosáhnout toho, aby se zaprvé uvolnila a zadruhé své tělo zformovala přesně podle naší představy. Nebude chybět ani část o tom, co to je tzv ‘small pose’ a ‘big pose’, kde mají využití a jak se staví.
Blok 3: Práce se sportovci a tanečníky
V posledním - třetím bloku si rozebereme práci se sportovci, tanečníky a pózy v pohybu. Na konkrétním příkladu se naučíte, jak vypadá komunikace se sportovcem o póze, podle čeho se póza vybírá a jak se postupně laděním detailů dá dotáhnout do dokonalosti.
Nová série je (jak je naším dobrým zvykem) postavena s ohledem na maximální efektivitu, rychlost a učíme postupy, které sami s úspěchem používáme v reálné praxi módní a reklamní fotografie. Vznikalo ve spolupráci s choreografy, experty na nonverbální komunikaci a tanečníky, tedy těmi nejpovolanějšími na práci s tělem vůbec.
Najdete v ní informace, které jinde neobjevíte a které vám budou nedocenitelným průvodcem při práci s lidmi, která je u focení jednou z nejdůležitějších disciplín vůbec.
Stanislav Petera
Módní a reklamní fotograf, který je pověstný svým velmi specifickým stylem využívající postprodukce ve vysoké míře, což mu umožňuje zasazovat svá díla do světů plných zvláštní, magické atmosféry.
Poté, co v Čechách začal publikovat své práce v časopisech jako Harper's Bazaar a Dolce Vita* atd., odjel se do Paříže dále zdokonalovat a studovat u známých zahraničních módních fotografů. Tam strávil i další čas objevováním tajů postprodukce ve studiu, kde se retušují fotografie např. pro Vogue, což mu umožnilo hluboký náhled do problematiky. I nadále se neustále snaží posouvat své hranice.